Wednesday, May 4, 2011

Bingkisan Allah.

Allah.. begitu cinta Engkau pada hamba.

Ketika setia ini datang, kau carikan pelengkap ujian untuk menguatkan

Ketika taqwa ini hidup, kau berikan sekuntum ragu untukku mencari kebenaran

Ketika cintaku padaMu tertanamkan,, kau berikan sejuta bahagia

Yang terkadang tanpa sadar mengikis cinta ini perlahan

Allah..

Lirih doa ini..

Allah..

Lembut syukur ini

Allah

Dekap diri ini..

Aku tak ingin di bungkam dunia..

Aku tak akan mampu mencabik gulana

Aku berpedoman pada hati dan cinta

Namun sebenarnya

Aku membentuk diri agar menghamba

Hanya padaMu

Rabb..

Perkenankan aku melangkah dengan ini

Berika kekuatan dalam lemah ini

Berikan ampunan yang membuatku tenang

Allah..

Terbitkan cinta

Bungkam kesombongan

Dan tempatkan diri ini dalam penjelagaan

Yang tertanamkan

Yang menempatkan diri ini hanya menghamba padaMu.

Allah kabulkanlah..

Allah kuatkanlah..

Allah berikanlah pencerahan..

Allah..

Hanya padaMu hamba menghamba..

No comments:

Post a Comment